انواع شیرینی, شیرینی تر, شیرینی ها

شیرینی خامه ای

شیرینی‌های تر شیرینی‌هایی هستند که در تهیه آن‌ها از خامه استفاده شده باشد و برای نگهداری باید در محیط یخچال نگهداری شوند. با اینکه اصولاً عمر شیرینی های تر به خاطر شرایط نگهداری آنان کم است. تنوع این نوع شیرینی ها به نوعی بیانگر خلاقیت و ظرافت طبع ایرانی می‌باشد. انواع شیرینی تر در ویترین همه قنادی ها وجود دارند. این شیرینی ها بسیار متنوع اند .شیرینی های برشی و شیرینی های خامه ای ،کیک های تولد و رولت خامه ای همه جزو شیرینی های تر هستند. شیرینی تر شیرینی های بسیار پر طرفدار و مجلسی هستند.

انواع شیرینی های خامه ای

رولت

نوعی کیک اسفنجی است که کیک آن خیلی نازک پخته می شود و بر روی آن خامه زده شده همراه با میوه های تازه، کرم ، کره و یا مواد دلخواه دیگر مالیده شده و بعد پیچانده می شوند. حتی ممکن است سطح روی آن را با شکلات بپوشانند. سپس آن را برش زده و در اندازه های کوچکتر مصرف میکنند. البته نوعی که در آن از کرم کره استفاده میکنند.ماندگاری و دوام بیشتری برای مصرف دارد.

شیرینی ناپلئونی

شیرینی ناپلئونی یک شیرینی معروف و محبوب در ایران است در زبان فرانسوی به معنای هزار برگ،با تاریخچه فرانسوی است. چون از خمیر هزار لا تولید میشود. رویه آن با خرده ها نان شیرینی و پودر قند پوشیده شده است. همچنین برای تزیین آن میتوان از کاکائو، آجیل خرد شده استفاده کرد.

شیرینی خامه ای

شیرینی لطیفه

یکی از انواع شیرینی های خامه ای خوشمزه و پرطرفدار ، مثل نان خامه ای در بین ایرانیان می باشد. این شیرینی لذیذ که اصالتا از شهر تبریز آمده بسیار ترد و لطیف است. شیرینی لطیفه از دو تکه نان تهیه می شود که بین این دو تکه نان را با خامه پر می کنند.در برخی موارد داخل خامه برای تریین از پودر پسته استفاده میشود. احتمالا به دلیل لطافت نان ها ، نام این شیرینی را لطیفه گذاشته اند.
شیرینی خامه ای

نان خامه ای

یکی از شیرینی های پرطرفدار، پرفروش و محبوب در بازار شیرینی خامه ای، نان خامه ای است که به بخاطر شباهتش به نارنجک به شیرینی نارنجکی هم معروف است. این شیرینی خوشمزه در دسته بندی شیرینی های تَر قرار دارد و به دلیل زیاد بودن خامه ی داخل آن بسیار محبوب شده است.
شیرینی خامه ای

شیرینی ماکارون

از جمله زیباترین شیرینی ها می باشد که متعلق به فرانسوی ها می باشد و یکی از نکات مثبت این شیرینی می توان به باز بودن دست انتخاب برای رنگ آن باشد، بله شیرینی ماکارون را می توان در رنگ ها و اندازه های مختلف درست کنید.این شیرینی که امروزه طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد، از ۲ لایه مرنگ بادام تشکیل می شود.
شیرینی خامه ای
شیرینی سرای کندو ارائه دهنده انواع شیرینی ها که نام بردیم و کیک های تولد جذاب و متنوع  در رنگ و طرح های مختلف
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *