انواع شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی ها

شیرینی دانمارکی یک شیرینی پرطرفدار

شیرینی دانمارکی یک شیرینی پرطرفدار و از جمله معروف ترین و محبوب ترین شیرینی های خشک  که همیشه در ویترین قنادی ها می توان انواع  آن را پیدا کرد. این شیرینی  پرطرفدار انواع مختلفی داره مثل مدل پاپیونی، حلزونی و یا ساده  و می توان با مواد مختلفی تزیینش کرد مثل خلال پسته، خلال بادام، کنجد و…  از اون جا که یک شیرینی دانمارکی شکل های مختلف داره، شما می تونید این خمیر رو به روش های متفاوت برش بدید، کرم رو داخل اون قرار داده و خوشمزه ترین شیرینی دانمارکی رو درست کنید.

 شیرینی‌ها و خوراکی هایی وجود دارند که وقتی نام آن ها را می آوریم به حدی معروف و محبوب هستند که لازم به توضیح و معرفی ندارند. شیرینی دانمارکی هم که یکی از این شیرینی‌ها است. این شیرینی برای صبحانه یا عصرانه نیز انتخاب خیلی خوبی به‌حساب بیاید و سرو می شود. اگر بخواهیم اطلاعات بیشتری درباره شیرینی دانمارکی بدهم باید به تاریخچه آن و علت نامگذاری شیرینی بپردازیم.

شیرینی خشک

 تاریخچه شیرینی دانمارکی و علت نامگذاری آن

 خاستگاه این شیرینی دانمارک هست و تاریخچه این شیرینی به اعتصاب کارگران نانوایی در دانمارک به سال ۱۸۵۰ میلادی برمی‌گردد. این اعتصاب باعث شد صاحبان نانوایی‌ها کارگرهایی را از خارج از کشور استخدام کنند که در میان آن‌ها چند نانوای اتریشی نیز حضور داشتند. این نانواهای اتریشی با خود، راه و روش جدید در پخت‌وپز شیرینی و نان را هم آوردند.

با استفاده از دستورالعمل‌های این افراد، شیرینی اتریشی خیلی زود در دانمارک محبوب شد. پس از پایان یافتن منازعات کارگران و صاحبان نانواها، نه‌تنها پخت شیرینی‌های اتریشی در دانمارک فراموش نشد بلکه دانمارکی‌ها دستور تهیه این شیرینی را به میل و ذائقه خود تغییر دادند. به‌طور مثال تغییراتی در میزان روغن و تخم‌مرغ آن ایجاد کردند. نتیجه این تغییرات پخت آن چیزی شد که ما در حال حاضر به‌عنوان شیرینی دانمارکی می‌شناسیم.

شیرینی دانمارکی تنوع  زیادی در کشورهای مختلف جهان دارد و در کشورهای مختلف از جمله: دانمارک، اتریش، فرانسه، انگلستان، سوئد، آمریکا، آرژانتین داری یک نوع دستور پخت هستند.

شیرینی سرای کندو ارائه دهنده انواع شیرینی خشک وکیک ها در طرح ها و طعم های متنوع و جذاب ، مجموعه شیرینی کندو آماده سفارش گیری از مشتریان گرامی برای جشن های شماست. 
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *