شیرینی تر, کیک

انتخاب کیک عروسی

کیک عروسی فقط یک شیرینی خوش طعم و خوش آب و رنگ است که قرار است کام مهمانان جشن شما را شیرین کند. در واقع انتخاب کیک عروسی یکی از آن جزئیات مهمی است که سلیقه شما را به عنوان عروس و داماد نشان می‌دهد. مواد این کیک در کشورهای گوناگون متفاوت است. معمولاً ویژگی‌های این کیک را چند طبقه بودن، تزیین بسیار مجلل، قرار گرفتن عروسک‌های کوچکی از عروسی و داماد بر سر کیک و رنگ کاملاً سفید آن تشکیل می‌دهد.

تاریخچه کیک عروسی

تاریخچه کیک عروسی به زمان امپراتوری رم در حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد برمیگردد. در ابتدا در مراسم ها از نوعی نان استفاده می شد که با گذشت زمان به شیرینی آن افزوده شد. در ۱۰۰ سال پیش از میلاد ابتدا یک تکه ی سفت نان شیرین یا کیک میوه توسط داماد خورده می شد و باقیمانده آن بر سر عروس ریخته می شد. این رسم امروزه به شکل کیک در دهان یکدیگر گذاشتن تبدیل شده است. در قرن ۷ میلادی شکر قنادی بوجود آمد و پس از آن کیک عروسی به سبک غربی در کشور بریتانیا به وجود آمد و روش های تزئین آن مانند استفاده از خمیر فوندانت و … در این کشور توسعه پیدا کرد. از آنجایی که کیک عروسی در اکثر کشورهای جهان یکی از اجزای مراسم ازدواج است این کیک دارای اشکال و انواع گوناگون است. بسیاری از کیک‌های عروسی جهان ریشهٔ بریتانیایی دارند.

چه نکاتی را باید در انتخاب کیک عروسی رعایت کنیم

همخوانی رنگ کیک عروسی با تم اصلی مراسماینکه یک رنگ خاص برای مراسم عروسی تان داشته باشید خیلی خوب است اما زمانی که به کیک عروسی می رسید بهتر است کمی عقب نشینی کنید. سرو کردن یک کیک آبی یا نارنجی خیلی برای مهمانان تان اشتهاآور نخواهد بود حتی اگر خود کیک واقعا خوشمزه باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که فقط تزیینات کیک عروسی با تم رنگی مراسم هماهنگ باشد. بعضی از قنادها پیشنهاد می‌کنند که خود کیک را به رنگ سفید یا عاجی سفارش دهید و از تزیینات رنگی روی آن استفاده کنید.

خمیر فوندانت کرم لطیفی است که اغلب برای پوشش دادن روی کیک ها استفاده می شود و با اینکه حالت سفت و زیبایی به کیک می دهد اما اکثر آدمها طعمش را دوست ندارند. در ضمن از آنجاییکه خمیر فوندانت کمی گرانتر است، می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها از کرم کره ای استفاده کنید. با استفاده از کرم کره ای می توانید همان لطافت را به کیک عروسی تان بدهید با این تفاوت که کرم کره‌ای طعمی قویتر دارد.

انتخاب گل بستگی به طرحی دارد که سفارش داده‌اید. البته بعضی از شیرینی فروشی‌ها گل طبیعی را برای تزئین کیک قبول نمی‌کنند و میگویند بهداشتی نیست و در نهایت اگر تصمیم گرفتید از گل طبیعی استفاده کنید، گلی را انتخاب کنید که گرده نداشته باشد. برای این کار معمولا از گل های رز، کوکب یا شیپوری استفاده می‌کنند چون هم رمانتیک هستند و هم ماندگاری بالاتری دارند.

از آنجا که نمی خواهید کیکی که این هم برای آماده شدنش زحمت کشیده‌اید، خراب شود و با ظاهری به هم ریخته به مراسم برسد بهتر است از قبل درباره شرایط حمل آن فکر کنید. بهترین کار این است که از پیک خود قنادی استفاده کنید.

شیرینی سرای کندو ارائه دهنده انواع کیک ها روکش فوندانت در طرح ها و طعم های متنوع  و همچنین کیک های عروسی جذاب ، مجموعه شیرینی کندو آماده سفارش گیری از مشتریان گرامی برای جشن های شماست. در کندو  شما میتوانید از کیک های آماده و طراحی شده خریداری کنید و یا مطابق سلیقه خودتان کیک مورد نظرتان را سفارش دهید
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *