آجبل, خشکبار

آجیل و خواص آن

آجیل به مخلوطی از خشکبار گفته می‌شود که مدل‌های گوناگون دارد. آجیل در بین ایرانی ها از محبوبیت خاصی برخوردار است و در مهمانی ها و جشن های سنتی ایرانی از قبیل عید نوروز و یلدا، جز ثابتی از پذیرایی می باشد. علاوه بر خوشمزه بودن این تنقلات، خواص آن باعث محبوبیت آجیل بین مردم شده است. در این مقاله به خواص آجیل و فواید آن برای بدن صحبت می کنیم.

خواص آجیل

مصرف آجیل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید است. در حقیقت مصرف گردو، بادام و سایر مغزها باعث کاهش کلسترول خون می‌شود و از آنجا که شرایط نگهداری و حمل این مواد به محل کار یا مدرسه نیز بسیار راحت است، می‌توان به عنوان میان‌وعده‌ای مغذی نیز از آنها استفاده کرد.

گردو: گردو برای تقویت حافظه مفید است همچنین گردو  حاوی میزان زیادی منیزیم است که برای تنظیم ضربان قلب مفید می باشد.

 

بادام درختی: یکی از مغزهای بسیار مفید برای سنین مختلف بادام درختی است، بادام دارای مقدار زیادی کلسیم، فیبر غذایی و ویتامین E است.بادام برای رشد عضلات مفید است و دارای خواص ضد استرس می باشد. سلامت استخوان و دندان و در مبارزه با کم خونی مفید است. بادام مقدار قابل توجهی فیبر دارد که مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد نفخ و یبوست می شود.

 

فندق: حاوی پتاسیم و منیزیم می باشد برای قلب و کلیه مفید است همچنین کمک به تقویت رشد مو می کند. فندق حاوی مقادیر زیادی از منگنز است، منگنز برای بهبود تراکم استخوان مفید خواهد بود و همچنین در برابر بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان مبارزه می کند.

 

پسته: حاوی مواد مغذی و ویتامین و کالری بلا می باشد مصرف پسته به  ورزشکاران، زنان باردار و شیرده توصیه می شود. طبیعت پسته گرم و خشک است بنابراین افرادی که مزاج گرم دارند نباید در خوردن پسته زیاده روی کنند. پسته سرشار از آنتی اکسیدان است، آنتی اکسیدانها برای سلامت بدن حیاتی هستند از آسیب های سلولی جلوگیری می کنند و نقش کلیدی در کاهش خطر بیماری هایی مانند سرطان دارند.

 

تخمه آفتابگردان: تخمه آفتابگردان سرشار از آهن است. تخمه آفتابگردان طبیعت گرم و خشکی دارد و در بین آجیل ها و دانه ها به دلیل داشتن مقدار بالای فیتواسترول یا ترکیبات کاهش دهنده کلسترول در رده های بالا قرار دارد. تخمه آفتابگردان برای کمک به هضم غذا، جلوگیری از سرطان، سلامت استخوان، سلامت روان، خواص ضدالتهابی، منبع آنتی اکسیدان و جلوگیری از سلامت استخوان مفید است.

 

تخمه کدو: تخمه کدو سرشار از مواد مغذی است که برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشد و برای اینکه مواد بتوانند خوب جذب شوند باید کاملا جویده شوند. تخمه‏ ی کدو تنبل برای حفظ سلامتی غده ی پروستات، پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه و درمان انگل‏ ها مفید است تخمه کدو منبع بسیار خوبی از منیزیم و دیگر املاح بوده همچنین حاوی فیبر بالا و بهبود دهنده کیفیت اسپرم و بهبود کیفیت خواب است.

تخمه هندوانه: طبیعت آن سرد و تر می باشد. تخمه هندوانه حاوی منیزیم است که برای عملکرد سوخت و ساز بدن مفید است. یک مشت تخمه هندوانه حاوی مقدار زیادی آهن است با اینکه مقدار زیادی نیست ولی سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف روزانه ۱۸ میلی گرم از آن را برای افراد بالغ توصیه می کند. مصرف متعادل آن می تواند از کم خونی، بی اشتهایی، سوء جذب و التهاب جلوگیری نماید.

شیرینی سرای کندو ارائه دهنده انواع شیرینی ها وکیک ها در طرح ها و طعم های متنوع و جذاب،  شیرینی های سنتی و همچنین تنقلات، آجیل و خشکبار، مجموعه شیرینی کندو آماده سفارش گیری از مشتریان گرامی برای جشن های شماست. 
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *