انواع شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی سنتی, کیک

کیک یزدی و تاریخچه آن

کیک یزدی یک شیرینی سنتی و همانطور که از اسم آن مشخص هست تاریخچه آن به شهر زیبا و تاریخی یزد برمی گردد. کیک یزدی یا کیک فنجانی که در واقع همان کاپ کیک و مافین فرنگی‌هاست، از جمله قدیمی‌ترین و نوستالژیک‌ترین شیرینی‌های ایرانی است.که تاریخچه غنی دارد. این کیک خوشمزه با وجود مواد ساده ای که در آن به کار می رود، طعمی خاص و بی نظیر دارد.

مواد لازم در تهیه آن، تخم مرغ، شکر، روغن جامد یا کره، آرد سفید، نمک میوه، جوش شیرین، بیکینگ پودر، ماست یا شیر، هل و در صورت دلخواه مقداری کشمش و خلال پسته است. همان‌طور از که اسم این کیک خوشمزه پیداست دستور تهیه اصلی آن متعلق به یزدی‌هاست. 

 

شیرینی در یزد با رسم و رسوم پیوند خورده است و در تمامی مراسم ها مذهبی و عزاداری و جشن های نوروز و عروسی از واجبات پذیرایی است. شیرینی های سنتی یزد شهرتی جهانی دارند.در خود استان یزد بیشتر برای پذیرایی در مراسم مذهبی از آن استفاده می‌کنند. همچنین گزینه مناسبی برای نذری در کنار چای یا شیر کاکائو می باشد. این کیک خوشمزه با وجود مواد ساده ای که در آن به کار می رود، طعمی خاص و بی نظیر دارد. که آن را محبوب همگان کرده است. اگر به شهر یزد سفر کرده باشید، حتما متوجه تفاوت طعم کیک یزدی اصیل و سنتی با نوع معمول کیک یزدی قنادی ها شده اید.

شیرینی سرای کندو ارائه دهنده انواع شیرینی ها وکیک ها در طرح ها و طعم های متنوع و جذاب،  شیرینی های سنتی و همچنین تنقلات، آجیل و خشکبار، مجموعه شیرینی کندو آماده سفارش گیری از مشتریان گرامی برای جشن های شماست. 
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *